4 hetes kihívás: így egyél kevesebb cukrot szenvedés nélkül

Szerző: | Alga hatásai, Cukorbetegség, Fogyókúra

Hagyd abba a cukor evést és nagyon gyorsan látszani fog az eredmény. Az első lépés, hogy a boltban csak olyan terméket vegyél, ami hozzáadott cukrot nem tartalmaz. De hogyan tovább?

A cukor a legkönnyebben felszívódó szénhidrát, tiszta energia, de…

Megszabadítva minden felszívódást lassító anyagtól, rosttól, folyadéktól, ásványi anyagtól, vitamintól, színező anyagtól. Gyorsan ad energiát, gyorsan feldolgozható, és gyorsan megszűnik a hatása. Mármint a rövidtávú hatása.

Bonyolult  biokémiai folyamatok révén, kifejezetten étvágynövelő hatású.

A cukor felel a látványos hízásért, de a gyors fogyásért is.

A cukor jutalomforrás. A szervezet hozzászokik, és elvonási tüneteket produkál, amikor nem viszed be a megszokott mennyiséget. Az elvonási tüneteken át kell lendülni.

Ha rendszeres édesség fogyasztó vagy, és elkezded a cukor fogyasztását redukálni, fáradtság, álmosság, dührohamok, ingerlékenység várnak rád. Igaz, csak az első időkben.

Ettől azonban ne ijedj meg! Ez is hamar elmúlik. Vagyis viszonylag hamar. Ha az inzulin termelő sejtjeid egészségesek, akkor hamarabb leszel túl ezen a krízisen, mint egy cukorbeteg. A Cukorbajban szenvedőknek ugyanis eltart akár 2-3 hónapig is, amíg kikeverednek az inzulinrezisztencia, és a csökkent mennyiségű inzulin termelő sejtek miatti kálváriából.

A cukorfüggés nem tűnik komoly gondnak, mert nem tiltott drog, és lassan teszi tönkre a szervezetet.

Amikor az ostorcsapás túl távoli, vagy a büntetés sokára várható, hajlamos vagy, mindenki hajlamos nem számolni a következményekkel.

cukor_fogyasztas

Ha ehhez még megerősítést ad néhány félreértelmezett tudományos ismeret, akkor megállíthatatlan lavinát indít el a rászokás.

Az a tudományos igazság ugyanis, hogy a szervezetnek szüksége van cukorra, egy rosszul értelmezett tény. A szervezetnek ugyanis nem finomított cukor kell.

Amire a testnek szüksége van, azt előállítja magának, bármilyen élelmiszerből. A zsírból, a fehérjéből is, a rostból is. Ez a kis, -bár mellékesnek nem mondható – tudni való, amit nem tudatosítanak bennünk. Persze, a cukor gyártóknak, és forgalmazóknak ez éppen nem érdeke.

Ezért szakíts a cukorral:

A cukorfüggés hatására naponta átlagosan 117 dkg cukrot fogyasztanak Amerikában*, ez hizlaló, üres kalória, mely nem tartalmaz értékes tápanyagokat. A cukor fogyasztása növeli a cukorbetegség, a diabetesz, a magas vérnyomás, a reflux kialakulásának kockázatát, az elhízásjárványt pedig talán nem kell magyarázni.

Sóvárogsz majd az édes ízek után, mégis, ha sikerül túllendülnöd ezen a perióduson, akkor a tested rövid idő alatt meghálálja a változást.

Energikusabbá válsz, édesebbnek érzel majd meglepő ételeket is, ritkábban fordulnak elő veled hangulatingadozások, jobban alszol, sőt, és ez fontos,

csupán ezzel az egy változtatással fogyhatsz is, akár heti egy kilót.

Minden cukor rossz?

Nem minden fajta cukrot kell kerülnöd, napi egy –egy gyümölcs, paprika, paradicsom, sárgarépa, cékla hasznos segítséged lesz. És hidd el, ahogy leszoksz az édes sütikről, csokiról meglepő dolgokat fogsz édesnek érezni. (pl: a tejet, a falat kenyeret, a paradicsomot…)

Tilos azonban minden finomított szénhidrát, minden diétás, vagy light feliratú termék, tilos a gyümölcslé, és a cukor, dextróz, maltóz, glükóz, fruktóz vagy kukoricaszirup hozzáadásával készült termék.

A természetes cukorhelyettesítők jól jöhetnek, de ezekből is keveset használj. Stevia, xilit, eritrytol, 1:4 cukorhelyettesítő megfelelő lehet. Viszont ne feledd el, hogy éppen az édes íz kényszeres fogyasztásától kellene megszabadulni, úgyhogy csakis végső esetben vedd elő ezeket a segéd cukorhelyettesítőket.

Hogyan vidd véghez 4 hét alatt, hogy drasztikusan csökkentsd a cukor fogyasztásodat?

1. Az első héten hagyd el a kenyérféléket, és tudatosan kerüld a cukrot.

Egyszerűnek hangzik, de meglátod, hogy milyen automatikusan nyúlsz a zsömléhez, kiflihez, a gulyás mellé a kenyérhez, illetve milyen nehéz odafigyelni, hogy ne rakj cukrot a kávéba, vagy, hogy tudatosuljon: a sütemény mától tabu.
A finomított szénhidrátok majdnem ugyanolyan gyorsaságú inzulin reakciót váltanak ki a szervezetben, mint a tiszta cukor, ezért vesszük egy kalap alá a tiltólistán ezeket. (a kenyér gyorsabb vércukor emelkedést eredményez, mint a kristálycukor. Meglepődtél? ) GI-glkikémiás index ITT

2. A második héten kerüld el a tejet is.

Kalória tartalmával nincs baj, de meglepően nagy inzulin reakciót indukál, és ezzel gyors éhséget vált ki a fogyasztása után. Ez sem lesz egyszerű, mert a tej is az életünk részévé vált, szinte minden étkezésben szerepel valamilyen formában. Válaszd a tejszínt, ha kávét ízesítesz, és néhány szelet zsíros sajtot, ha nagyon vágy valamilyen tejtermékre.Erről ITT egy jó cikk.

3. A harmadik héten tarts ki!

Az első két hét változásait rögzítsd. Keress magadnak kedvenc fekete csokit, vagy csinálj magadnak.
Keress kedvenc gyümülcsteát, gyógyfű teát, csinálj belőle citrommal üdítőt, hidegen, melegen is finom. És szokj rá a tiszta vízre is. Ha szívesen iszol ásványvizet, akkor választhatod a buborékosat is, (erről ITT ), éppen olyan jó, mint a mentes, de a csapvízzel sincs semmi baj, ha levegőzteted néhány percig a pohárban, vagy a kancsóban, akkor elszáll a klóros szaga, és íze.

4. A negyedik héten kerüld az alkoholt.

És minden finomított köretből csak egy maroknyit egyél étkezésenként. Maroknyi rizs, maroknyi krumpli, hajdina, köles. Maroknyi batáta, kukorica. Meglepődsz majd, mennyire kevés elég, hogy ne legyél éhes, és meglepődsz, hogy a szemed ijesztően kevésnek látja majd a tányérodon lévő ételt.

Pedig próbáld ki! Jól fogsz lakni ennyivel is.

Növelheted a hús-szeletet, és a salátákat, a cékla, a sárgarépa döbbenetesen édesnek tűnik majd, káposzta, hagyma, zellerszár, savanyú káposzta mind jó választás.

Ha cukorbeteg vagy, akkor mielőtt ezt elkezded, beszélj az orvosoddal szükséged lesz a segítségére, ugyanis majdnem biztos, hogy változtatni kell a gyógyszered adagolásán.

A diabetesz nemcsak az idősek betegsége, ne legyints, ha nem vagy cukorbeteg, az a cél, hogy ne is legyél az. A fenti kihívás jó út az egészséged megtartása, vagy visszaszerzése felé.

cukor-edes-sargarepa-is-greenlife.hu

Már ez is elég, hogy gyors zsírvesztés legyen az eredmény. Ha most belevágsz tavaszra ideális lesz a súlyod.

Mi lesz a 4 hét után?

A második hónapban tartsd a cukornélküli étkezést, és keress magadnak egy jó multivitamint (ITT a legjobb, egy korty, és kész). Egyél algát, az alga a természet multivitaminja. Az összetevői szinergikusan hatnak, azaz hozzáadott többlethatás várható a mesterséges multivitaminokhoz képest.

Válaszd az AlgaMátrixot ! Kiváló rost forrás, szépen rendezi az emésztési folyamatokat, és a bélbaktériumoknak is megfelelő táplálék. Az egyik hatása, hogy prebiotikum, azaz a probiotikumok tápforrása.

Az alga hatásai minden tekintetben segítenek a cukorfüggőség leküzdésében. ( ITT olvass)

Tudnod kell, hogy ez egy életforma, amit kialakítasz, nem egy rövid méregtelenítés, vagy fogyókúra.

Akkora változást hoz az életedbe, mint egy másik országba költözés. Minden megváltozik. Majd meglátod!

Kezd el, iktasd ki a cukrot, egyél algát, és sörözés, cukrászda helyett sétálj!

Dönts Magad! Most már többet tudsz a tényekről!

2018. július 1-én indul egy kihívás! Tedd le a kenyeret! Mit kapsz: napi 3 receptet, 3000 Ft költés mellett 4 személyre, támogatást, egészséget! Mit adsz? Néhány kilót (le) , néhány egység vércukorszintet (le), és néhány egészségromboló szokást (le).

Amit nem kérünk: pénzt, paripát, fegyvert!

Amit kérünk: 60 nap kitartást!

Virág Éva

alga-,és vitaminszakértő

Reflux tanácsadó

Virág Éva

Virág Éva

alapító, tulajdonos: greenlife.hu

Elkötelezett természetvédő vagyok, és bioboltosként elkötelezett a természetes anyagokkal gyógyulás mellett. 11 éve foglalkozom táplálék kiegészítőkkel. Meggyőződésem, hogy nagyon sok esetben gyógyszerek nélkül is gyógyulhat az ember.

Bővebb infó a szerzőről itt >>

A témához kapcsolódó cikkek:

Egészség őrzés egyszerűen.

Mire jó egy tápegész multivitamin? Egészség őrzésre. És fogyókúrára, És kiegyensúlyozott alvásra. És az életerő fokozására. Hát kell ennél több? Hát persze!

Hatástalan az immunerősítő. Csak manipulálás?

Az immunerősítő alatt egyfajta egészségvédő/ egészségtartó csoda dolgot értünk.  Bármilyen táplálék kiegészítőről bebizonyítható, hogy hasznos az emberi egészségnek, de az ellenkezője is. Az immunerősítő is csak egy manipulálás? 

Immunerősítés. Valóban erősítsük?

Az immunerősítés egy jól hangzó, szinte mindenki által ismert, és használt kifejezés. Nem egy egzakt megfogalmazás, mert homályos, és kissé nagyvonalú a mögöttes tartalom. Mégis: az immunerősítés alatt egyfajta egészségvédő/ egészségtartó csoda dolgot értünk. 

Figyelmeztetetés:
A termék hatásai egyénileg változhatnak, a gyártó nem garantálja mindenkinél az egyforma hatásmechanizmust. A leírt adatok kizárólag tájékoztató céllal, a Magyar Alkotmány 61.§-ában rögzített szabad vélemény-nyilvánítás alapján íródtak. Az itt szereplő életmódra és táplálkozásra vonatkozó adatok és ajánlások szabad véleményt tükröznek. Mindamellett, hogy a leírtak szóról szóra igazak, nem minősíthetők diagnózisnak, vagy kezelési javaslatnak. Itt azt kell javasolnom, hogy mielőtt alkalmaznád az itt megfogalmazott dolgokat, keresd föl orvosod, és kérd ki a véleményét.
Figyelem: Az étrend-kiegészítők nem gyógyszerek, eredendően nem betegségek gyógyítására hozták létre őket, hanem bizonyos hiányállapotok (vitaminok, ásványi anyagok) kiegyensúlyozására, az étrendből hiányzó anyagok pótlására, esetleg speciális étrenden lévők (fogyókúrázók) táplálkozásának kiegészítésére. A termékek alapanyagaival kapcsolatban leírt információk a hiteles tájékoztatás célját szolgálják, nem utalnak a termékkel kapcsolatos hatásokra, nem vonatkoznak bárminemű betegség kezelésére vagy gyógyítására.