Fogyókúra! 5+1 tipp, hogy el ne bukj!

Szerző: | Alga hatásai, Cukorbetegség, Fogyókúra

A fogyókúra nehéz kérdés. Jobb nem fogyókúra kampányban gondolkodni, hanem egy életmódváltásban. Tudom, hogy ezt mondja neked mindenki, de itt kapsz néhány ötletet, hogy nem fájjon annyira, és megszokd az egészségesebb étkezést.                                                                                                                                                                 Greenlife.hu Webshop

A fogyókúra gyilkos: rejtett cukor.

Ugye, Te is számtalanszor elhatároztad már, hogy kiiktatod az étrendedből a cukrot, de valahogy nem jártál sikerrel? (ITT egy módszer)

Nem a Te hibád!

Mert a cukor sajnos mindenütt ott van. Addig rendben, hogy nem eszel klasszikus értelemben kristálycukrot, de az üdítőktől kezdve a péksüteményeken át egészen a zacskós levesig, leveskockáig, az egészségesnek vélt saláta öntetig, mindenben ott van a cukor.

Korábban már ’megbeszéltük’ hogy egészen pontosan mit is tesz az emberi testtel a cukor, sőt az édesítőszerek sem a mindent-tudó megoldás. (ha nem olvastad akkor ITT, és ITT)
Most pedig beszéljünk arról, hogyan tudod egyszerűen, (na jó, kicsit könnyebben 😉) kiiktatni a cukrokat a mindennapi étkezésedből.
Kíváncsivá tettelek? Segíthetek?

Tarts számvetést!

A könnyű fogyókúra csak ámítás!

fogyokura-faj

Mindenekelőtt tudnod kell, kívülről ránézni, hogy mit jelent az életedben, az étkezésedben a cukor.
Csak néha, vagy rejtettem fogyasztod-e, vagy napi szinten elengedhetetlen tartozéka az életednek az Édes!

Ez esetben már függőségről beszélhetünk, ne legyen illúziód, ugyanolyan függőséget okoz a cukor, mint a drogok, az alkohol, a cigaretta, , vagy a szerencsejátékok.

Jutalom. A mindegyik függőség. Jutalom.

Nehéz dió a leszokás, ugyanis a cukorról való leszokás hasonlóképpen elvonási tünetekkel jár, mintha a kábítószerről akar leszokni valaki.
Kezdjük a félreértésekkel.

#1. Fogyókúra gyümölcsökkel, zöldségekkel?

Gyümölccsel nem megy. Most biztosan azt hiszed, hogy megörültem, pedig nem. A gyümölcscukor is ugyanolyan energia, mint a kristálycukor, diétásnak azért nevezik, mert az inzulinkört nem ’bántja’, azaz a fruktózt = gyümölcscukrot a diabeteszesek, cukorbetegek is fogyaszthatják. (diéta, diabetesz, ugye hallod a szavak azonos eredetét? )
Ámde összekeveredik a diéta és a fogyókúra fogalma. Nézz körül, 100 emberből 89 ezt azonos fogalomnak veszi.
Pedig nem azonos. A fogyókúra egy kalória-kerülő (csökkentő) diéta. Így hát minden fogyókúra diéta, de nem minden diéta fogyókúra.

A cukorbeteg nem lesz rosszul a gyümölcs-cukortól de ugyanúgy hízik tőle, mint a kristály-, vagy szőlőcukortól.

gyumolccsel-nem-megy-a-fogyokura

 

Tehát fogyókúrában tilos összekeverni a fogalmakat! És mi tilos még?  Majdnem tilos a cukorfélék fogyasztása is. (szerintem cukorbetegségben is, de ez magánvélemény, bár bátran vitába szállok az igazam mellett, akár szakemberekkel is)
Ez nem jelenti azt, hogy ne egyél egyetlen deka gyümölcsöt sem. De fontos tudnod, hogy korlátlan mennyiségben nem fogyaszthatod őket, illetve az sem mindegy, hogy mikor teszed a tányérodra.

Gondold végig: fogyassz grapefruitot, kiwit, egrest, ribizlit, epret, –amiben több a víz az kevésbé cukros, ez általánosan igaz-, dinnyét, de ne többet egy maréknál egy nap. (értelem-szerűen: az aszalványok még ha nem is után-cukrozottak, akkor is, nem fogyókúrát támogató választás)

Ha nasi kell, válaszd a mogyorót, diót, általában a magvakat. Bár nagy kalória tartalmúak, mert zsírosak, mégis a lassú felszívódás miatt sokáig nem leszel éhes egy kis maréknyi magtól sem. Itt is a mérték a markod térfogata. 😉 )

#2. Az üdítő és az alkohol is tiltólistás a fogyókúra alatt.

És persze a cukorbetegeknek is. Ezt nem nagyon kell magyaráznom, ha feltétlen kell az üdítőital íze, akkor ’zéró’ változatot vegyél.
És, ha feltétlen kell az alkohol, akkor a száraz pezsgő, és a vodka, gin a legjobb választás. Egy pohárral. Az utóbbiak szódával felengedve hasonlóan gyorsan hatnak, mint a pezsgő, kellemes spicces állapotot érsz el, nagyon kevés kalóriával.

Minden más szeszt teljesen felejts el fogyókúra alatt.

unnepeld-magad-ha-fogyokurazol

 

Ami viszont teljesen TILOS, az a gyümölcslevek!  Tilos! Bármilyen változatban, a cukorbetegségben, és fogyókúrában is. Akkora megtévesztés a gyümölcslé biznisz, hogy egészséges élelmiszernek gondolod, pedig egészség-gyilkos.
Sajnos, a gyerekeknek sem teszel jót vele. (erről bővebben ITT)

Egyetlen dolgot tarts szem előtt, és kérem, ellenőrizd le, igazat mondok-e, 100 gr. kalács, kenyér, péksütemény, kevesebb kalóriát tartalmaz, mint 100 gr/ml gyümölcslé, akár a 100%-os változat is! Becsapás, hogy egészséges! Valódi gyümölcsként képtelen vagy 2 kg almát, vagy narancsot megenni, de egy liter gyümölcslevet (és, jó, ha legalább rostos), boldogan iszogatsz egy este, és még nyugtatod is magad, hogy kell a vitamin, és ez egészséges szokás!

#3. Megint az a fránya szénhidrát!

Azt már bizonyára tudod, van jó és rossz szénhidrát, de a kérdés az, hogy miként tudod őket megkülönböztetni?
A tiszta zsíron, és a tojáson kívül, minden tartalmaz valamennyi szénhidrátot, a húsok is, keveset.

Csak az alacsony glikémiás indexű* ételeket válasszad. Ha nincs kedved táblázatozni, akkor zöldség, saláta, húsok, tojás, magok.
A tej, tejtermék nem jó fogyókúrában, mert alacsony glikémiás index mellet is fogyókúra gyilkos, (erről bővebben ITT), és a teljes kiőrlésű, barna, egészségesnek kikiáltott péksütemények is tilos, felejtsd el. (erről bővebben ITT, és ITT, és ITT)

De van ITT egy saját kenyér recept, 3-4 naponként 10 perc munkával megsüthető, vagy válaszd a Norbi-Update vonalat, ha nem vagy gluténérzékeny, mert az meg egy gluténbomba! És igen, ebből is egy szelet naponta.

#4. Fogyókúra tipp.

A legjobb, ha változatosan étkezel, de mértékkel.

A mérték az öklöd, a markod, a kezed.
Öklödnyi leves. És egy étkezésre ennyi.
Maréknyi köret, kezednyi szelet hússal. Egy következő étkezésre.
Maréknyi dió, mogyoró egy másik alkalommal. Naponta maximum 5-ször. ( erről bővebben ITT)

Meglepő, de néhány nap elteltével ennyitől sem leszel éhes. De bizony-bizony, azt a néhány első napot ki kell bírni. Aztán már könnyebb lesz, és amint megjönnek az első minuszok, mármint kilóban- vagy a vércukor átlagos mért értékében- az nagy energiát ad majd, hogy tovább csináld.

Tarts hetente egy ’élvezeti napot’, egyél egy fagyit, vagy egy szelet sütit, vagy egy hamburgert, egy szelet pizzát. Hetente egyszer.

#5.Rossz hír, rossz hír!

Sajnos ezt a játszmát egy életen át kell játszani.

fogyokura-tipp-eletmodvaltas

#6.Még egy meglepő feltétel a fogyókúra sikeréhez.

Ez valóban megdöbbentő, de hidd el logikus. Mert azt még tudnod kell, hogy ha a szervezetedben valamilyen hiány van- értsd vitaminhiány, ásványi anyag hiány, vagy nyomelem hiány- nem fogsz fogyni. Hogy miért? Mert azt jelzi a szervezeted, hogy egyél, egyél, és pótold azt a hiányt.

Nem fogok paleolit szónoklatot tartani, mert éppen el akarom kerülni, hogy elijedj, vagy elutasítsd a divat diétákat. Csak annyit gondolj végig, hogy sok 10.000 éven át, bármi hiányzott az emberi szervezetből, kizárólag az élelmiszerből, innivalóból, forrásvízből, gyógyvízből (talán egyéb extrém dologból, mint a tyúk-ürülékből a foszfort), tudta pótolni a test.  Azaz kiadta, az utasítást, hogy egyél, igyál! És teszi ezt ma is. Hidd el, vannak elhízások ebből az egyszerű okból.

Tehát ahogy fogyókúrába kezdesz, kezdj el vitamint szedni! Lehetőleg minél összetettebbet, és nagy dózisban, mert valami ‘betalál’, és váratlan könnyebbséged lehet a súlycsökkentésben. (pl.: rendbe teszi a pajzsmirigy működést: szelén, harmonizálja a mellékvesét : cink…. )

Ahogy fogyókúrába kezdesz kezdj el vitamint szedni!

Megoldás erre a micro alga, a természet multivitaminja, vagy itt egy klassz folyékony multivitamin.

Arról pedig, hogy miért is nem jó az egy tablettás napi vitamin (mert nem fér el benne fizikailag a hatóanyag 😉 ) ITT olvass bővebben.

Jó egészséget! Pontos ismereteket!             Greenlife.hu Webshop

Folytatom: 🙂

Virág Éva

alga-,és vitaminszakértő

reflux tanácsadó

Glikémiás index:

glikémiás index (rövidítve: GI) az egyes élelmiszerek vércukoremelő képessége a szénhidráttartalmukkal egyező mennyiségű szőlőcukorhoz (néha a fehér kenyérhez) képest, százalékban kifejezve. (Vércukorszinten a vér szőlőcukortartalmát értjük, bár más cukor, elsősorban gyümölcscukor is található benne.) Jelentősége fogyókúrázók és 1-es, 2-es típusú cukorbetegek esetén a legnagyobb.

GI-indexük elsősorban a szénhidrátot tartalmazó élelmiszereknek van, a szénhidrátokat ugyanis a szervezet szinte kivétel nélkül szőlőcukorrá alakítja. Ugyanakkor a máj képes szőlőcukrot előállítani más, elsősorban a fehérjelebontás során keletkező vegyületekből is (glükoneogenezis), így szénhidrátot nem/alig tartalmazó ételeknél is mérhető lehet a közvetett vércukoremelő hatás.

Köszönet dr. Balogh Ancsának az segítő kritikáért : Málnalevél Patika  ITT

Virág Éva

Virág Éva

alapító, tulajdonos: greenlife.hu

Elkötelezett természetvédő vagyok, és bioboltosként elkötelezett a természetes anyagokkal gyógyulás mellett. 11 éve foglalkozom táplálék kiegészítőkkel. Meggyőződésem, hogy nagyon sok esetben gyógyszerek nélkül is gyógyulhat az ember.

Bővebb infó a szerzőről itt >>

  • Akció! green-life-chlorella

    Green Life Chlorella Alga Tabletta (750 tabletta)

    11.970 Ft 10.970 Ft
    Kosárba rakom
  • Akció! greenlife-megamulti-multivitamin-ital

    Green Life MegaMulti Koktél folyékony multivitamin ital

    13.870 Ft 8.870 Ft
    Kosárba rakom
  • green-life-niacin-30-db-500mg-tartalmu-b3-vitamin-kapszula

    Green Life Niacin 30 db 500mg tartalmú B3 vitamin kapszula

    4.870 Ft
    Kosárba rakom
  • Akció! wellstar-green-gold-imune

    Wellstar Imune Alga Green Gold

    13.870 Ft 11.470 Ft
    Kosárba rakom

5 meglepő tünet, ami savas refluxra utal.

Ha ezek közül 3-nál többet tapasztalsz, biztosra veheted, hogy nem a véletlen műve. Ez a közérthető videó segít megérteni az okokat és összekötni a szálakat.

savas reflux tünetei

A témához kapcsolódó cikkek:

Savcsökkentők. Nesze nektek!

Kell ez nekünk? A savcsökkentők a leggyakrabban felírt gyógyszerek közé tartoznak. Valóban szükséges az, vagy csak a médiahatalom játszik velünk.?Mi van, ha többet árt, mint használ?

Ne emészd magad! A gyomorsav szükséges. És pont.

Az egészséged az étkezéseddel, és az emésztéseddel dől el. Vagy dől meg. Mi a rossz emésztés oka? Mi a gyomorsav szerepe az életedben? Hát az, hogy vagy emésztesz, vagy nem. Ez bizony gyomorsav kérdése!   

Méhcsípés? Darázscsípés? Lúgos? Savas?

Darázscsípés, vagy méhcsípés? Megfelelő gyors megoldást választva a fájdalmas duzzanat szinte azonnal megszüntethető. A darázscsípés ecettel, a méhcsípés szódabikarbónával gyógyítható.

Figyelmeztetetés:
A termék hatásai egyénileg változhatnak, a gyártó nem garantálja mindenkinél az egyforma hatásmechanizmust. A leírt adatok kizárólag tájékoztató céllal, a Magyar Alkotmány 61.§-ában rögzített szabad vélemény-nyilvánítás alapján íródtak. Az itt szereplő életmódra és táplálkozásra vonatkozó adatok és ajánlások szabad véleményt tükröznek. Mindamellett, hogy a leírtak szóról szóra igazak, nem minősíthetők diagnózisnak, vagy kezelési javaslatnak. Itt azt kell javasolnom, hogy mielőtt alkalmaznád az itt megfogalmazott dolgokat, keresd föl orvosod, és kérd ki a véleményét.
Figyelem: Az étrend-kiegészítők nem gyógyszerek, eredendően nem betegségek gyógyítására hozták létre őket, hanem bizonyos hiányállapotok (vitaminok, ásványi anyagok) kiegyensúlyozására, az étrendből hiányzó anyagok pótlására, esetleg speciális étrenden lévők (fogyókúrázók) táplálkozásának kiegészítésére. A termékek alapanyagaival kapcsolatban leírt információk a hiteles tájékoztatás célját szolgálják, nem utalnak a termékkel kapcsolatos hatásokra, nem vonatkoznak bárminemű betegség kezelésére vagy gyógyítására.