Fogyókúra! 5+1 tipp, hogy el ne bukj!

Szerző: | Alga hatásai, Cukorbetegség, Fogyókúra

A fogyókúra nehéz kérdés. Jobb nem fogyókúra kampányban gondolkodni, hanem egy életmódváltásban. Tudom, hogy ezt mondja neked mindenki, de itt kapsz néhány ötletet, hogy nem fájjon annyira, és megszokd az egészségesebb étkezést.                                                                                                                                                                 Greenlife.hu Webshop

A fogyókúra gyilkos: rejtett cukor.

Ugye, Te is számtalanszor elhatároztad már, hogy kiiktatod az étrendedből a cukrot, de valahogy nem jártál sikerrel? (ITT egy módszer)

Nem a Te hibád!

Mert a cukor sajnos mindenütt ott van. Addig rendben, hogy nem eszel klasszikus értelemben kristálycukrot, de az üdítőktől kezdve a péksüteményeken át egészen a zacskós levesig, leveskockáig, az egészségesnek vélt saláta öntetig, mindenben ott van a cukor.

Korábban már ’megbeszéltük’ hogy egészen pontosan mit is tesz az emberi testtel a cukor, sőt az édesítőszerek sem a mindent-tudó megoldás. (ha nem olvastad akkor ITT, és ITT)
Most pedig beszéljünk arról, hogyan tudod egyszerűen, (na jó, kicsit könnyebben 😉) kiiktatni a cukrokat a mindennapi étkezésedből.
Kíváncsivá tettelek? Segíthetek?

Tarts számvetést!

A könnyű fogyókúra csak ámítás!

fogyokura-faj

Mindenekelőtt tudnod kell, kívülről ránézni, hogy mit jelent az életedben, az étkezésedben a cukor.
Csak néha, vagy rejtettem fogyasztod-e, vagy napi szinten elengedhetetlen tartozéka az életednek az Édes!

Ez esetben már függőségről beszélhetünk, ne legyen illúziód, ugyanolyan függőséget okoz a cukor, mint a drogok, az alkohol, a cigaretta, , vagy a szerencsejátékok.

Jutalom. A mindegyik függőség. Jutalom.

Nehéz dió a leszokás, ugyanis a cukorról való leszokás hasonlóképpen elvonási tünetekkel jár, mintha a kábítószerről akar leszokni valaki.
Kezdjük a félreértésekkel.

#1. Fogyókúra gyümölcsökkel, zöldségekkel?

Gyümölccsel nem megy. Most biztosan azt hiszed, hogy megörültem, pedig nem. A gyümölcscukor is ugyanolyan energia, mint a kristálycukor, diétásnak azért nevezik, mert az inzulinkört nem ’bántja’, azaz a fruktózt = gyümölcscukrot a diabeteszesek, cukorbetegek is fogyaszthatják. (diéta, diabetesz, ugye hallod a szavak azonos eredetét? )
Ámde összekeveredik a diéta és a fogyókúra fogalma. Nézz körül, 100 emberből 89 ezt azonos fogalomnak veszi.
Pedig nem azonos. A fogyókúra egy kalória-kerülő (csökkentő) diéta. Így hát minden fogyókúra diéta, de nem minden diéta fogyókúra.

A cukorbeteg nem lesz rosszul a gyümölcs-cukortól de ugyanúgy hízik tőle, mint a kristály-, vagy szőlőcukortól.

gyumolccsel-nem-megy-a-fogyokura

 

Tehát fogyókúrában tilos összekeverni a fogalmakat! És mi tilos még?  Majdnem tilos a cukorfélék fogyasztása is. (szerintem cukorbetegségben is, de ez magánvélemény, bár bátran vitába szállok az igazam mellett, akár szakemberekkel is)
Ez nem jelenti azt, hogy ne egyél egyetlen deka gyümölcsöt sem. De fontos tudnod, hogy korlátlan mennyiségben nem fogyaszthatod őket, illetve az sem mindegy, hogy mikor teszed a tányérodra.

Gondold végig: fogyassz grapefruitot, kiwit, egrest, ribizlit, epret, –amiben több a víz az kevésbé cukros, ez általánosan igaz-, dinnyét, de ne többet egy maréknál egy nap. (értelem-szerűen: az aszalványok még ha nem is után-cukrozottak, akkor is, nem fogyókúrát támogató választás)

Ha nasi kell, válaszd a mogyorót, diót, általában a magvakat. Bár nagy kalória tartalmúak, mert zsírosak, mégis a lassú felszívódás miatt sokáig nem leszel éhes egy kis maréknyi magtól sem. Itt is a mérték a markod térfogata. 😉 )

#2. Az üdítő és az alkohol is tiltólistás a fogyókúra alatt.

És persze a cukorbetegeknek is. Ezt nem nagyon kell magyaráznom, ha feltétlen kell az üdítőital íze, akkor ’zéró’ változatot vegyél.
És, ha feltétlen kell az alkohol, akkor a száraz pezsgő, és a vodka, gin a legjobb választás. Egy pohárral. Az utóbbiak szódával felengedve hasonlóan gyorsan hatnak, mint a pezsgő, kellemes spicces állapotot érsz el, nagyon kevés kalóriával.

Minden más szeszt teljesen felejts el fogyókúra alatt.

unnepeld-magad-ha-fogyokurazol

 

Ami viszont teljesen TILOS, az a gyümölcslevek!  Tilos! Bármilyen változatban, a cukorbetegségben, és fogyókúrában is. Akkora megtévesztés a gyümölcslé biznisz, hogy egészséges élelmiszernek gondolod, pedig egészség-gyilkos.
Sajnos, a gyerekeknek sem teszel jót vele. (erről bővebben ITT)

Egyetlen dolgot tarts szem előtt, és kérem, ellenőrizd le, igazat mondok-e, 100 gr. kalács, kenyér, péksütemény, kevesebb kalóriát tartalmaz, mint 100 gr/ml gyümölcslé, akár a 100%-os változat is! Becsapás, hogy egészséges! Valódi gyümölcsként képtelen vagy 2 kg almát, vagy narancsot megenni, de egy liter gyümölcslevet (és, jó, ha legalább rostos), boldogan iszogatsz egy este, és még nyugtatod is magad, hogy kell a vitamin, és ez egészséges szokás!

#3. Megint az a fránya szénhidrát!

Azt már bizonyára tudod, van jó és rossz szénhidrát, de a kérdés az, hogy miként tudod őket megkülönböztetni?
A tiszta zsíron, és a tojáson kívül, minden tartalmaz valamennyi szénhidrátot, a húsok is, keveset.

Csak az alacsony glikémiás indexű* ételeket válasszad. Ha nincs kedved táblázatozni, akkor zöldség, saláta, húsok, tojás, magok.
A tej, tejtermék nem jó fogyókúrában, mert alacsony glikémiás index mellet is fogyókúra gyilkos, (erről bővebben ITT), és a teljes kiőrlésű, barna, egészségesnek kikiáltott péksütemények is tilos, felejtsd el. (erről bővebben ITT, és ITT, és ITT)

De van ITT egy saját kenyér recept, 3-4 naponként 10 perc munkával megsüthető, vagy válaszd a Norbi-Update vonalat, ha nem vagy gluténérzékeny, mert az meg egy gluténbomba! És igen, ebből is egy szelet naponta.

#4. Fogyókúra tipp.

A legjobb, ha változatosan étkezel, de mértékkel.

A mérték az öklöd, a markod, a kezed.
Öklödnyi leves. És egy étkezésre ennyi.
Maréknyi köret, kezednyi szelet hússal. Egy következő étkezésre.
Maréknyi dió, mogyoró egy másik alkalommal. Naponta maximum 5-ször. ( erről bővebben ITT)

Meglepő, de néhány nap elteltével ennyitől sem leszel éhes. De bizony-bizony, azt a néhány első napot ki kell bírni. Aztán már könnyebb lesz, és amint megjönnek az első minuszok, mármint kilóban- vagy a vércukor átlagos mért értékében- az nagy energiát ad majd, hogy tovább csináld.

Tarts hetente egy ’élvezeti napot’, egyél egy fagyit, vagy egy szelet sütit, vagy egy hamburgert, egy szelet pizzát. Hetente egyszer.

#5.Rossz hír, rossz hír!

Sajnos ezt a játszmát egy életen át kell játszani.

fogyokura-tipp-eletmodvaltas

#6.Még egy meglepő feltétel a fogyókúra sikeréhez.

Ez valóban megdöbbentő, de hidd el logikus. Mert azt még tudnod kell, hogy ha a szervezetedben valamilyen hiány van- értsd vitaminhiány, ásványi anyag hiány, vagy nyomelem hiány- nem fogsz fogyni. Hogy miért? Mert azt jelzi a szervezeted, hogy egyél, egyél, és pótold azt a hiányt.

Nem fogok paleolit szónoklatot tartani, mert éppen el akarom kerülni, hogy elijedj, vagy elutasítsd a divat diétákat. Csak annyit gondolj végig, hogy sok 10.000 éven át, bármi hiányzott az emberi szervezetből, kizárólag az élelmiszerből, innivalóból, forrásvízből, gyógyvízből (talán egyéb extrém dologból, mint a tyúk-ürülékből a foszfort), tudta pótolni a test.  Azaz kiadta, az utasítást, hogy egyél, igyál! És teszi ezt ma is. Hidd el, vannak elhízások ebből az egyszerű okból.

Tehát ahogy fogyókúrába kezdesz, kezdj el vitamint szedni! Lehetőleg minél összetettebbet, és nagy dózisban, mert valami ‘betalál’, és váratlan könnyebbséged lehet a súlycsökkentésben. (pl.: rendbe teszi a pajzsmirigy működést: szelén, harmonizálja a mellékvesét : cink…. )

Ahogy fogyókúrába kezdesz kezdj el vitamint szedni!

Megoldás erre a micro alga, a természet multivitaminja, vagy itt egy klassz folyékony multivitamin.

Arról pedig, hogy miért is nem jó az egy tablettás napi vitamin (mert nem fér el benne fizikailag a hatóanyag 😉 ) ITT olvass bővebben.

Jó egészséget! Pontos ismereteket!             Greenlife.hu Webshop

Folytatom: 🙂

Virág Éva

alga-,és vitaminszakértő

reflux tanácsadó

Glikémiás index:

glikémiás index (rövidítve: GI) az egyes élelmiszerek vércukoremelő képessége a szénhidráttartalmukkal egyező mennyiségű szőlőcukorhoz (néha a fehér kenyérhez) képest, százalékban kifejezve. (Vércukorszinten a vér szőlőcukortartalmát értjük, bár más cukor, elsősorban gyümölcscukor is található benne.) Jelentősége fogyókúrázók és 1-es, 2-es típusú cukorbetegek esetén a legnagyobb.

GI-indexük elsősorban a szénhidrátot tartalmazó élelmiszereknek van, a szénhidrátokat ugyanis a szervezet szinte kivétel nélkül szőlőcukorrá alakítja. Ugyanakkor a máj képes szőlőcukrot előállítani más, elsősorban a fehérjelebontás során keletkező vegyületekből is (glükoneogenezis), így szénhidrátot nem/alig tartalmazó ételeknél is mérhető lehet a közvetett vércukoremelő hatás.

Köszönet dr. Balogh Ancsának az segítő kritikáért : Málnalevél Patika  ITT

Virág Éva

Virág Éva

alapító, tulajdonos: greenlife.hu

Elkötelezett természetvédő vagyok, és bioboltosként elkötelezett a természetes anyagokkal gyógyulás mellett. 11 éve foglalkozom táplálék kiegészítőkkel. Meggyőződésem, hogy nagyon sok esetben gyógyszerek nélkül is gyógyulhat az ember.

Bővebb infó a szerzőről itt >>

5 meglepő tünet, ami savas refluxra utal.

Ha ezek közül 3-nál többet tapasztalsz, biztosra veheted, hogy nem a véletlen műve. Ez a közérthető videó segít megérteni az okokat és összekötni a szálakat.

savas reflux tünetei

[activecampaign form=7]

A témához kapcsolódó cikkek:

A bélflóra szerepe. Így állítsd helyre.

Az egészség egy egység. Rend a szervezetben. Ennek része a az emésztés. Mivel tápanyagot az emésztéssel viszünk a szervezetbe, a hasznos baktériumflóra szükséges. A bélflóra baktériumai segítik az egészség fenntartását. Így állítsd helyre a bélflórát!

Salvus víz kisokos. Gyomorégésre, refluxra?

A Salvus víz sokrétű felhasználása méltán teszi híressé a Bükkszéki sós forrást. A Salvus víz használata mégis felvet érdekes, és a rendszeres használóknak fontos kérdéseket. Elemezzük együtt! 

Mondhatnád, hogy a túlevés a gond. Mondhatnád, hogy a haspuffadás utána. Azt is, hogy semmi gond az ünnepi lakomával, attól ünnep az ünnep. Pedig bizony, a kövérség, és a diabetes alapja is lehet. 

Így volt ez évezredekig...diabetes nélkül

...  korábban- vadászó gyűjtögető korunkban- a nagy lakoma volt az ünnep, azaz amikor nagyvadat ejtett a közösség, azt megünnepelték, és elfogyasztottak mindent, amit csak bírtak, azért is, mert nem tudták tartósítani.Mi, az EMBER, degeszre ettük magunkat. 
Ahogy társadalmilag fejlődött az ember, tartalékolni tudott, az ünnep természeti jelenségekhez kötődött, azt felszabadultan, dínomdánommal tették emlékezetessé azt.

Ahogy a mai gazdagságot, és technikai fejlettséget elértük -mi az emberiség-, minden nap ünneppé vált.

Már ami a fogyasztást, a lakomát illeti. Itt tartunk. Nap, mint nap eszem-iszom van. Aztán nap, mint nap betegség: kövérség, diabetes, szív és érrendszeri problémák.... nem sorolom.

Nem élünk meg ínséget az ünnepek közötti időszakokban.

Boldogra ettük magunkat, most betegre esszük magunkat! Összekapcsolódik a jó érzéssel, boldogsághormont termel a testben a finom étel. Ez axióma. Azaz megdönthetetlen tény. Alapadat.

Vannak ételek, amelyek gyorsan kiváltják a boldogságérzést, és mások lassabban, de a boldogsághormon-löket, mindenképpen megjön.
Nos, ettől tudunk evésfüggővé válni, egyfajta drog-löket ez.

Minél gyorsabb a hatás, annál jobban érezzük magunkat, így be is zárul a kör.

Ha tehetjük, mindannyian eltoljuk az étkezéseinket a gyorsabb boldogság-hatást biztosító ételek felé.

Helyben vagyunk: édességek, csokoládé, cukrok, finomított szénhidrátok minden ételben. Szinte azonnal felszívódó étel-összetevők, amelyek boldoggá, függővé, és beteggé tesznek.

Ezért válik járvánnyá a civilizációs betegségek csoportja. (tudod: a cukorbetegség, a diabetes, a gyomorégés, a reflux, haspuffadás, az elhízás…..)

Nem Te tehetsz róla, de a boszorkánykörön belül vagy.

diabetes-nem-boszorkanysag

Az evolúciós fejlődés a boldogságérzet vágya felé kerget, a fogyasztói társadalom ennek kiszolgálásával hajszolja a profitot.

Jövök mindig az összeseküvés elmélettel, de ne úgy képzeld, hogy néhány gonosz találkozik valahol, összeül, és megbeszélik, hogyan legyen nekünk rossz.(és persze nekik jó) Nem, nem, összeülniük sem kell, a tőke természete a lefele húzó spirál, kiszolgál ja a lustaságot, az édességvágyat, a kényelmet, aztán jó kis profitért kiszolgálja , hogy mégiscsak életben akarsz maradni, és mindenek ellenére még egészségesen. Kapsz gyógyszert, vagy legalább ígéretet, hogy csináld csak , amit eddig, majd ez, vagy az megvéd, és nem lesz semmi baj. 

Pedig lesz. 

Nem, nem egy ünnepi lakomától. De évi 365 lakomától már igen. 

Nem a Te hibád! De a Te életed. A Te egészséged.

Ünnepélyes gyomorégés. Lakodalmas betegség minden nap? Na de tényleg? Éppen ünnepek alkalmával beszéljünk erről?
Az ünnep, mégiscsak ünnep! Igen.

Az ünnep attól ünnep, hogy nem mindennapos. Talán attól is, ha ünneplőbe öltözteted a szívedet. ( aztán jól megtömöd a gyomrodat 🙁 )

Azonban, ha el akarod kerülni a gyomorégést, a haspuffadást, a diabetes megriaszt, és nem akarsz cukorbeteg lenni, figyelj a mennyiségre.

Ha szokásoddá válik a falatkázás, a mértéktartás, akkor elkerülhető a meghízás, megelőzhető a diabetes, és a reflux sem fog kínozni. ( igen, tudom, ezek közhelyes mondatok, de annyira igaz, hogy mégiscsak gondold végig)

A finomított ételek csapdája oda vezet, hogy az evés öröméért eszünk, és nem azért, hogy éljünk.

Minden benne van, amiért korábban küzdeni kellett: cukor, só, zsír, ez együtt maga a kéj, és ebből kifolyólag, maga az ördög. Mert alig lehet ellenállni.

Az ördög a részletekben van. 

adag_mennyiseg

Ebből a nézőpontból ritkán nézünk rá a mai gasztronómiai kultúrára, pedig a cukor, só, zsír hármas jellemző az utcakajákra, és a rafinált kulináris költeményekre is.

Arra biztatlak, hogy egyél finomat, és egyél keveset.

Ezzel azt is mondom, hogy kerüld az utcakaját – erre nem tudok jobb szót, ami kifejezi kissé a rosszallásomat is-, mert egyre művibb, rafináltabb, és egyre nagyobb adagokat adnak, és azt is mondom, hogy kövesd a jóból keveset gyakorlatát.

Csakis tudatos elhatározással lehet ezt csinálni, a dolog természetéből következik, hogy a tudatalattid ellened dolgozik. A tudatalattidat pedig megdolgozzák a reklámok, olyan vágyakat keltenek, amikre nincs is szükséged, majd újabb vágyakat, amik magadtól eszedbe sem jutnának. 

Hogyan dolgozz a furfangos tudatalattid ellen, avagy hogyan állítsd az egészséged mellé?

Cselezd ki, elégítsd ki, hallgattasd el!

5 apró trükk: (és még egy módszer ITT

  1. Ne ülj le éhesen az asztalhoz. Igyál étkezés előtt egy forró teát. ( a víz nem jó, mert nagyon gyorsan kiürül, és aztán kifejezetten éhségérzetet kelt)
  2. Igyál egy kollagén koktélt. *A test sok funkcióját támogatja, és kissé megduzzad a gyomorban, lassan emésztődik, hosszan nem leszel éhes, tiszta fehérje, kiegyensúlyozza a vércukor-inzulin ingadozást)  
  3. Ha merítesz az ételből, a mérték legyen az öklöd. Ez általában egy merőkanálnyi. ( ITT a módszer) 
  4. Ne egyél több fogást. Csak egyet egyszerre. Majd 3 óra múlva egy következő fogást.
  5. És újabb három óra múlva a desszertet.

Így nem leszel csalódott, hogy megvonsz magadtól valamilyen finomságot, mert mindent szabad. Csak mértékkel.

A mérték a tested mércéje: az öklöd, a markod, a tenyered, a kezed.

Eleinte kevésnek fog tűnni, mert a szemed sokkal nagyobb adagokhoz szokott.

Ha mindezt megtámogatod lassan felszívódó szuperélelmiszerrel, például étkezések között rágcsált Alga Tablettával, egy egy pohár kollagénnel, biztosan kicselezheted a tudatalattid ördögét.

Tudj meg többet a szuperélelmiszerekről (bővebben ITT ) amelyek nemcsak az étel mennyiségét segítenek csökkenteni, hanem egyéb pozitív mellékhatással is szolgálják a testedet.

Megszüntetik a funkcionális éhezést, kiegyensúlyozzák a biokémiai folyamatokat, és rendbe teszik az emésztésedet.

funkcionalis-ehezes-dibetes

A funkcionális éhezés az, amikor nem a kalória kevés, hanem hiányzik 'valami'. Az EMBER tízezer évekig csak evéssel, vagy ivással tudta pótolni a szervezete számára nélkülözhetetlen tápanyagokat. Vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek, micro mennyiségű 'valamik' ,amelyek hiányában betegek lettek-volna. Úgy jelez a test, hogy éhes, éhes, éhes. 

Ma is így jelentkezik a 'valami' hiánya. Éhesség formájában. Bár ma vért vesznek, és próbálják megállapítani mi is hiányzik, olyan összetett a testünk rendszere, hogy azt vagy sikerül megtalálni, vagy nem. Legjobb nagyon összetett élelmiszert fogyasztani ( jó sok értékes szuperélelmiszer alkalmas erre ITT egy ), vagy egy nagyon jól összeállított multivitamint. (erről bővebben ITT) 

Most ezt utálni fogod: az ünnep nem a zabálásról szól. A családról, akivel olyan ritkán találkozol, a lelki emelkedettségről, a segítésről, az örömről. ( és persze azért a háziasszonyoknak a jó sok munkáról)

Találj örömteli elfoglaltságot: sétálj a parkban, hallgass zenét, figyeld a madarakat az ablakodból, a jégcsapok hízását az ereszről. Lazíts, lassíts. 

Nézd a játszótéren játszó boldog gyerekeket! És mosolyogj!

boldogsag-diabetes-nelkul

Ezzel kényelmesen elkerülheted a reflux, a haspuffadás, a diabetes, a cukorbetegség, és számos más civilizációs probléma kialakulását.

Hát ennyire egyszerű! ( persze tudom, hogy nem, de ha ma nem kezded el, holnap sem fogod!) 

Dönts magad, most már másképp nézed a tényeket!                                          Greenlife webáruház 

MI DOLGOZUNK AZ ÜNNEPEK KÖZÖTT IS! A segítség elérhető!

Folytatom: 🙂

Virág Éva

Alga és vitaminszakértő

Reflux tanácsadó

 

https://www.tenyek-tevhitek.hu/a_2-es_tipusu_diabetesz_lowcarbra_gyogyul_kezelesre_romlik.htm

*a kollagénről bővebben: 

https://tenyek-tevhitek.hu/a_kollagenek_jot_tesznek_a_bornek_az_izmoknak_es_az_emesztorendszernek.htm

 

Virág Éva

Virág Éva

alapító, tulajdonos: greenlife.hu

Elkötelezett természetvédő vagyok, és bioboltosként elkötelezett a természetes anyagokkal gyógyulás mellett. 11 éve foglalkozom táplálék kiegészítőkkel. Meggyőződésem, hogy nagyon sok esetben gyógyszerek nélkül is gyógyulhat az ember.

Bővebb infó a szerzőről itt >>

Figyelmeztetetés:
A termék hatásai egyénileg változhatnak, a gyártó nem garantálja mindenkinél az egyforma hatásmechanizmust. A leírt adatok kizárólag tájékoztató céllal, a Magyar Alkotmány 61.§-ában rögzített szabad vélemény-nyilvánítás alapján íródtak. Az itt szereplő életmódra és táplálkozásra vonatkozó adatok és ajánlások szabad véleményt tükröznek. Mindamellett, hogy a leírtak szóról szóra igazak, nem minősíthetők diagnózisnak, vagy kezelési javaslatnak. Itt azt kell javasolnom, hogy mielőtt alkalmaznád az itt megfogalmazott dolgokat, keresd föl orvosod, és kérd ki a véleményét.
Figyelem: Az étrend-kiegészítők nem gyógyszerek, eredendően nem betegségek gyógyítására hozták létre őket, hanem bizonyos hiányállapotok (vitaminok, ásványi anyagok) kiegyensúlyozására, az étrendből hiányzó anyagok pótlására, esetleg speciális étrenden lévők (fogyókúrázók) táplálkozásának kiegészítésére. A termékek alapanyagaival kapcsolatban leírt információk a hiteles tájékoztatás célját szolgálják, nem utalnak a termékkel kapcsolatos hatásokra, nem vonatkoznak bárminemű betegség kezelésére vagy gyógyítására.