Hogyan mérd ki a fogyókúrás adagokat? [ÚTMUTATÓ] - Greenlife.hu | Micro alga hatásaival a népbetegségek ellen

Hogyan mérd ki a fogyókúrás adagokat? [ÚTMUTATÓ]

Szerző: | Alga hatásai, Cukorbetegség, Fogyókúra

Gyakori tévhit összekeverni a fogyókúra a diéta alapjait, és nagy hiba összekeverni a diétás élelmiszereket a fogyókúrással. A diéta különleges étrend, amit a sajátságos egészségügyi szempontok alapján állítottak össze, ez nem feltétlenül fogyási célú. Mi a fogyókúra? A fogyókúra is különleges étrend, de ezt azzal a céllal állították össze, hogy csökkenjen a testsúly.

A diéta, fogyókúra alapkérdései: mit, mennyit, mikor?

A cukorbetegek diétája pedig vércukor ingadozás, a magas vércukorszint, és az inzulin igény harmonizálását hivatott megoldani. Lefordítva ezt kicsit egyszerűbbre: az a cél, hogy éppen megfelelő legyen a vércukorszint, és ez ne nagyon ugorjon ez egekbe, rövid időre sem.

Azért nem beszélünk cukorbetegségekről, hanem cukorbetegségről, mert a meghatározása szerint ez egy állapot, amikor a szervezet nem képes a cukoranyagcsere egyensúlyát fenntartani.

A vérben így túlzott mértékben felszaporodik a cukor (a glükóz nevű cukorfajta), kórosan magas lesz, és magas marad a vércukorszint.

Ezt az állapotot – a magas vércukorszintet – nevezik cukorbetegségnek, vagy régiesen cukorbajnak, ami talán jobban kifejezi a tényleges problémát, de kikopott a mindennapi szóhasználatból.

És mivel ez az állapot ugyanaz az 1-es, és 2-es cukorbajosoknál is, függetlenül a kiváltó okoktól, ezért nem használjuk többes számban a cukorbetegségek kifejezést.

Szóval fogyókúra: csökkentett kalóriabevitelű étrend. ( ez éppen szénhidrátmegvonás is!)

Cukorbeteg diéta: Nagy GI ( glikémiás indexű )* ételek kerülése étrend. ( ez éppen szénhidrátmegvonás is!)

A legjobb döntés a cukorbetegség megelőzése! Fogyókúra!

Hozz egy döntést, hogy rendbe teszed a testedet.

Az étkezés az alapja az egészségünknek, mit viszünk be a szervezetbe, és mit nem. Nagyon egyszerű módszert ajánlok.
Tarts mennyiségi korlátot. Az étkezések alkalmával használd a tested információit. A mérték a kezed.

Így mérd ki az adagokat ! (meglepő fogyókúra módszer)

Az öklöd mindig kéznél van. Nem kell méricskélni, nem tudod elfelejteni, nem fordulhat elő, hogy nincs nálad.

  • Egyél egy maroknyit. Egy öklödnyit étkezésenként.
  • A szelet mértéke a tenyered legyen.

Meglepődtél? Ez eleinte furcsán kevésnek fog tűnni, de csak a szemednek, mert megszoktad az óriásadagokat, a nagy szendvicseket, a hatalmas fánkokat. Azzal versenyeznek az éttermek- persze csak az utca-kajáldák (street-food), hogy ugyanannyiért, jó nagyot adjanak, mert, ha jobban megéri, náluk vásárolsz. Erre alapoz a nagyáruházak vödrös kiszerelése is.

Ha sértődékeny vagy, kérlek, ugord át a következő bekezdést, a tények néha provokatívak!

Disznóknak adjuk a moslékot vödörben. Nekem ez minden alkalommal eszembe jut, amikor vödörben kiszerelt nápolyit, vagy édességet látok, de még akkor is, amikor a gyümölcsös pultnál trükköznek ezzel a szupermarketek.

A moslék egyébként egy gondosan összeállított disznó hízlaló táplálék volt, főtt krumpli, forrázott kukoricadarálék, korpa, árpaliszt, és vegyes zöldségmaradékok és disznónak termesztett zöldségek keveréke. Sajátságos illatú, édeskés, meleg szagú, és egyáltalán nem gusztustalan. Viszont jó sok, rengeteg szénhidráttal.

Nem vicces tehát vödörben adni a sört, akkor sem, ha jópofának tűnik, és csak fél literes a vödör alakú pohár.

Nincs szükség vödörnyi édességre egyetlen háztartásban sem.

A mérték a kezed. A saját kezed.

Ne vedd kölcsön másét, mert a gyomrod épp akkora, mint az öklöd. A kisbabáé is akkora, mint a saját keze, és az életerős férfié is a sajátja.

Naponta  3-5-ször 5-3 óránkét enni kézfejnyi mennyiséget.

Ez egy mennyiségi diéta. Nem fogyókúra. Bár valószínű, hogy fogyni fogysz, ha ezt betartod. Figyelj a diétás élelmiszerekre és lehetőleg kerüld azokat! Óriási csapda, hogy a diétás szó összekapcsolódott a fogyókúrással. Nem kalóriaszegény, és nem cukormentes termékek ezek.(erről ITT és ITT )

fogyokura-a-kezeddel-greenlife.hu

Cukorbetegként, fogyókúra alatt messze kerüld el a diétás ételeket:

Csalás, még akkor is, ha ráírják, hogy cukorbetegek is fogyaszthatják.

Tudnod kell, hogy fruktózzal édesített termékekről beszélünk, a fruktóz kikerüli az inzulin kört, azaz a cukorgyógyszer, és az test által termelt inzulin hatásmechanizmusát nem befolyásolja, de beépül a szervezetbe, ugyanúgy hízlal, mint a répacukor, vagy a fehér liszt.

Tehát az elhízást valószínűleg fokozza, főleg azzal a rosszul beidegződött tudattal, hogy bátran fogyaszthatók ezek a termékek, nem kell méricskélni.

Visszatérve az ököldiétára, ebben is van félreértés, illetve fontos, hogy ne legyen:

Egy étkezés egy öklödnyi.

Nem kell 3 fogásos menüsor, mert az valószínűleg 3 ökölnyi lesz.
Maroknyi élvezet, ez a legkézenfekvőbb szabály.

A leves 1-2 merőkanállal megtölti a gyomrodat, ha ez egy tartalmas raguleves, akkor elég is.
Majd eszel 3 óra múlva mást.

A tányérodon a szelet hús, és a maroknyi köret savanyúsággal, éppen öklödnyi. Fogyókúra alkalmával is: elég!

Nem kell a desszert. Főleg nem, abból is egy jó maroknyi. Ha szereted, edd meg 3 óra múlva. Ilyen egyszerűen elindíthatod a diétádat. Nem kell megvonnod magadtól semmit, bármit ehetsz, amit eddig is ettél. Csupán figyeld, és hasonlítsd össze az öklöddel, kézfejeddel, markoddal.

Ha mindehhez még cukorbeteg is vagy, akkor figyelj a szénhidrátokra, kerüld a kenyérféléket, a burgonyát, a fehér rizst, és a tésztaféléket, ahogy jó esetben eddig is tetted.

A maroknyi köret répa, cékla, káposzta, hajdina legyen.
Nem jobb egy fokkal sem a teljes kiőrlésű kenyér, nem jobb a durumlisztből készült sem,  (erről ITT ) ugyanolyan csapda, mint a fruktóz használata.
De erről majd egy másik bejegyzésben írok. Előzd meg a cukorbetegséget, hogy ne is kelljen foglalkoznod vele soha életedben, ha pedig már megvan a baj,(a cukorbaj), akkor kezd el visszafordítani a folyamatot!

Tudj meg többet egy egyszerű módszerről, amellyel természetes módon tudod, gyógyszerek nélkül megszabadítani magadat a cukorbaj béklyójától!

Cukorbetegeknek DiabeNiX gyógyfű tea, a fogókúra alkalmával KiloNiX tea. Egyszerű, olcsó gyors segítség.

Mondom segítség! Nem fogja nélküled megoldani a problémád!

Nem élhetsz azzal együtt, amitől megbetegedtél. Mert beteg maradsz.

Dönts magad! Most már többet tudsz az igazságról.

Folytatom: 🙂

Virág Éva

alga-, és vitaminszakértő

Reflux Tanácsadó

*glikémiás index

 

Virág Éva

Virág Éva

alapító, tulajdonos: greenlife.hu

Elkötelezett természetvédő vagyok, és bioboltosként elkötelezett a természetes anyagokkal gyógyulás mellett. 11 éve foglalkozom táplálék kiegészítőkkel. Meggyőződésem, hogy nagyon sok esetben gyógyszerek nélkül is gyógyulhat az ember.

Bővebb infó a szerzőről itt >>

A témához kapcsolódó cikkek:

Kollagénből: édesítő glicin?

Az édes ízek imádása genetikailag kódolt az emberben. ha van jó alternatíva, akkor a glicin az lehet, a mértékkel kívánt édes étel glicin használatával, már elérhető.

Édes kérdés. Milyen édesítőszer a jó neked?

Az biztos, hogy a cukorfogyasztást csökkenteni kell. Mit tegyél, és mivel helyettesítsd? Melyik édesítőszer jó, melyik finom, melyik édesítőszer biztonságos, és melyik édesítőszer árt? Érdekel?

Mondhatnád, hogy a túlevés a gond. Mondhatnád, hogy a haspuffadás utána. Azt is, hogy semmi gond az ünnepi lakomával, attól ünnep az ünnep. Pedig bizony, a kövérség, és a diabetes alapja is lehet. 

Így volt ez évezredekig...diabetes nélkül

...  korábban- vadászó gyűjtögető korunkban- a nagy lakoma volt az ünnep, azaz amikor nagyvadat ejtett a közösség, azt megünnepelték, és elfogyasztottak mindent, amit csak bírtak, azért is, mert nem tudták tartósítani.Mi, az EMBER, degeszre ettük magunkat. 
Ahogy társadalmilag fejlődött az ember, tartalékolni tudott, az ünnep természeti jelenségekhez kötődött, azt felszabadultan, dínomdánommal tették emlékezetessé azt.

Ahogy a mai gazdagságot, és technikai fejlettséget elértük -mi az emberiség-, minden nap ünneppé vált.

Már ami a fogyasztást, a lakomát illeti. Itt tartunk. Nap, mint nap eszem-iszom van. Aztán nap, mint nap betegség: kövérség, diabetes, szív és érrendszeri problémák.... nem sorolom.

Nem élünk meg ínséget az ünnepek közötti időszakokban.

Boldogra ettük magunkat, most betegre esszük magunkat! Összekapcsolódik a jó érzéssel, boldogsághormont termel a testben a finom étel. Ez axióma. Azaz megdönthetetlen tény. Alapadat.

Vannak ételek, amelyek gyorsan kiváltják a boldogságérzést, és mások lassabban, de a boldogsághormon-löket, mindenképpen megjön.
Nos, ettől tudunk evésfüggővé válni, egyfajta drog-löket ez.

Minél gyorsabb a hatás, annál jobban érezzük magunkat, így be is zárul a kör.

Ha tehetjük, mindannyian eltoljuk az étkezéseinket a gyorsabb boldogság-hatást biztosító ételek felé.

Helyben vagyunk: édességek, csokoládé, cukrok, finomított szénhidrátok minden ételben. Szinte azonnal felszívódó étel-összetevők, amelyek boldoggá, függővé, és beteggé tesznek.

Ezért válik járvánnyá a civilizációs betegségek csoportja. (tudod: a cukorbetegség, a diabetes, a gyomorégés, a reflux, haspuffadás, az elhízás…..)

Nem Te tehetsz róla, de a boszorkánykörön belül vagy.

diabetes-nem-boszorkanysag

Az evolúciós fejlődés a boldogságérzet vágya felé kerget, a fogyasztói társadalom ennek kiszolgálásával hajszolja a profitot.

Jövök mindig az összeseküvés elmélettel, de ne úgy képzeld, hogy néhány gonosz találkozik valahol, összeül, és megbeszélik, hogyan legyen nekünk rossz.(és persze nekik jó) Nem, nem, összeülniük sem kell, a tőke természete a lefele húzó spirál, kiszolgál ja a lustaságot, az édességvágyat, a kényelmet, aztán jó kis profitért kiszolgálja , hogy mégiscsak életben akarsz maradni, és mindenek ellenére még egészségesen. Kapsz gyógyszert, vagy legalább ígéretet, hogy csináld csak , amit eddig, majd ez, vagy az megvéd, és nem lesz semmi baj. 

Pedig lesz. 

Nem, nem egy ünnepi lakomától. De évi 365 lakomától már igen. 

Nem a Te hibád! De a Te életed. A Te egészséged.

Ünnepélyes gyomorégés. Lakodalmas betegség minden nap? Na de tényleg? Éppen ünnepek alkalmával beszéljünk erről?
Az ünnep, mégiscsak ünnep! Igen.

Az ünnep attól ünnep, hogy nem mindennapos. Talán attól is, ha ünneplőbe öltözteted a szívedet. ( aztán jól megtömöd a gyomrodat 🙁 )

Azonban, ha el akarod kerülni a gyomorégést, a haspuffadást, a diabetes megriaszt, és nem akarsz cukorbeteg lenni, figyelj a mennyiségre.

Ha szokásoddá válik a falatkázás, a mértéktartás, akkor elkerülhető a meghízás, megelőzhető a diabetes, és a reflux sem fog kínozni. ( igen, tudom, ezek közhelyes mondatok, de annyira igaz, hogy mégiscsak gondold végig)

A finomított ételek csapdája oda vezet, hogy az evés öröméért eszünk, és nem azért, hogy éljünk.

Minden benne van, amiért korábban küzdeni kellett: cukor, só, zsír, ez együtt maga a kéj, és ebből kifolyólag, maga az ördög. Mert alig lehet ellenállni.

Az ördög a részletekben van. 

adag_mennyiseg

Ebből a nézőpontból ritkán nézünk rá a mai gasztronómiai kultúrára, pedig a cukor, só, zsír hármas jellemző az utcakajákra, és a rafinált kulináris költeményekre is.

Arra biztatlak, hogy egyél finomat, és egyél keveset.

Ezzel azt is mondom, hogy kerüld az utcakaját – erre nem tudok jobb szót, ami kifejezi kissé a rosszallásomat is-, mert egyre művibb, rafináltabb, és egyre nagyobb adagokat adnak, és azt is mondom, hogy kövesd a jóból keveset gyakorlatát.

Csakis tudatos elhatározással lehet ezt csinálni, a dolog természetéből következik, hogy a tudatalattid ellened dolgozik. A tudatalattidat pedig megdolgozzák a reklámok, olyan vágyakat keltenek, amikre nincs is szükséged, majd újabb vágyakat, amik magadtól eszedbe sem jutnának. 

Hogyan dolgozz a furfangos tudatalattid ellen, avagy hogyan állítsd az egészséged mellé?

Cselezd ki, elégítsd ki, hallgattasd el!

5 apró trükk: (és még egy módszer ITT

  1. Ne ülj le éhesen az asztalhoz. Igyál étkezés előtt egy forró teát. ( a víz nem jó, mert nagyon gyorsan kiürül, és aztán kifejezetten éhségérzetet kelt)
  2. Igyál egy kollagén koktélt. *A test sok funkcióját támogatja, és kissé megduzzad a gyomorban, lassan emésztődik, hosszan nem leszel éhes, tiszta fehérje, kiegyensúlyozza a vércukor-inzulin ingadozást)  
  3. Ha merítesz az ételből, a mérték legyen az öklöd. Ez általában egy merőkanálnyi. ( ITT a módszer) 
  4. Ne egyél több fogást. Csak egyet egyszerre. Majd 3 óra múlva egy következő fogást.
  5. És újabb három óra múlva a desszertet.

Így nem leszel csalódott, hogy megvonsz magadtól valamilyen finomságot, mert mindent szabad. Csak mértékkel.

A mérték a tested mércéje: az öklöd, a markod, a tenyered, a kezed.

Eleinte kevésnek fog tűnni, mert a szemed sokkal nagyobb adagokhoz szokott.

Ha mindezt megtámogatod lassan felszívódó szuperélelmiszerrel, például étkezések között rágcsált Alga Tablettával, egy egy pohár kollagénnel, biztosan kicselezheted a tudatalattid ördögét.

Tudj meg többet a szuperélelmiszerekről (bővebben ITT ) amelyek nemcsak az étel mennyiségét segítenek csökkenteni, hanem egyéb pozitív mellékhatással is szolgálják a testedet.

Megszüntetik a funkcionális éhezést, kiegyensúlyozzák a biokémiai folyamatokat, és rendbe teszik az emésztésedet.

funkcionalis-ehezes-dibetes

A funkcionális éhezés az, amikor nem a kalória kevés, hanem hiányzik 'valami'. Az EMBER tízezer évekig csak evéssel, vagy ivással tudta pótolni a szervezete számára nélkülözhetetlen tápanyagokat. Vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek, micro mennyiségű 'valamik' ,amelyek hiányában betegek lettek-volna. Úgy jelez a test, hogy éhes, éhes, éhes. 

Ma is így jelentkezik a 'valami' hiánya. Éhesség formájában. Bár ma vért vesznek, és próbálják megállapítani mi is hiányzik, olyan összetett a testünk rendszere, hogy azt vagy sikerül megtalálni, vagy nem. Legjobb nagyon összetett élelmiszert fogyasztani ( jó sok értékes szuperélelmiszer alkalmas erre ITT egy ), vagy egy nagyon jól összeállított multivitamint. (erről bővebben ITT) 

Most ezt utálni fogod: az ünnep nem a zabálásról szól. A családról, akivel olyan ritkán találkozol, a lelki emelkedettségről, a segítésről, az örömről. ( és persze azért a háziasszonyoknak a jó sok munkáról)

Találj örömteli elfoglaltságot: sétálj a parkban, hallgass zenét, figyeld a madarakat az ablakodból, a jégcsapok hízását az ereszről. Lazíts, lassíts. 

Nézd a játszótéren játszó boldog gyerekeket! És mosolyogj!

boldogsag-diabetes-nelkul

Ezzel kényelmesen elkerülheted a reflux, a haspuffadás, a diabetes, a cukorbetegség, és számos más civilizációs probléma kialakulását.

Hát ennyire egyszerű! ( persze tudom, hogy nem, de ha ma nem kezded el, holnap sem fogod!) 

Dönts magad, most már másképp nézed a tényeket!                                          Greenlife webáruház 

MI DOLGOZUNK AZ ÜNNEPEK KÖZÖTT IS! A segítség elérhető!

Folytatom: 🙂

Virág Éva

Alga és vitaminszakértő

Reflux tanácsadó

 

https://www.tenyek-tevhitek.hu/a_2-es_tipusu_diabetesz_lowcarbra_gyogyul_kezelesre_romlik.htm

*a kollagénről bővebben: 

https://tenyek-tevhitek.hu/a_kollagenek_jot_tesznek_a_bornek_az_izmoknak_es_az_emesztorendszernek.htm

 

Virág Éva

Virág Éva

alapító, tulajdonos: greenlife.hu

Elkötelezett természetvédő vagyok, és bioboltosként elkötelezett a természetes anyagokkal gyógyulás mellett. 11 éve foglalkozom táplálék kiegészítőkkel. Meggyőződésem, hogy nagyon sok esetben gyógyszerek nélkül is gyógyulhat az ember.

Bővebb infó a szerzőről itt >>

Figyelmeztetetés:
A termék hatásai egyénileg változhatnak, a gyártó nem garantálja mindenkinél az egyforma hatásmechanizmust. A leírt adatok kizárólag tájékoztató céllal, a Magyar Alkotmány 61.§-ában rögzített szabad vélemény-nyilvánítás alapján íródtak. Az itt szereplő életmódra és táplálkozásra vonatkozó adatok és ajánlások szabad véleményt tükröznek. Mindamellett, hogy a leírtak szóról szóra igazak, nem minősíthetők diagnózisnak, vagy kezelési javaslatnak. Itt azt kell javasolnom, hogy mielőtt alkalmaznád az itt megfogalmazott dolgokat, keresd föl orvosod, és kérd ki a véleményét.
Figyelem: Az étrend-kiegészítők nem gyógyszerek, eredendően nem betegségek gyógyítására hozták létre őket, hanem bizonyos hiányállapotok (vitaminok, ásványi anyagok) kiegyensúlyozására, az étrendből hiányzó anyagok pótlására, esetleg speciális étrenden lévők (fogyókúrázók) táplálkozásának kiegészítésére. A termékek alapanyagaival kapcsolatban leírt információk a hiteles tájékoztatás célját szolgálják, nem utalnak a termékkel kapcsolatos hatásokra, nem vonatkoznak bárminemű betegség kezelésére vagy gyógyítására.