Zsírtalanítás a társadalmi méretű zsírosodás oka. Erre figyelj, ha félsz a hájtól.

Szerző: | Cukorbetegség

Tudod, hogy a zsírfogyasztás drasztikus csökkentése miért vonja maga után a szénhidrátok fogyasztásának drasztikus növekedését?

Mindjárt megkapod a választ.            Greenlife.hu Webáruház

A túlzott szénhidrát fogyasztás rendkívül sokrétű egészségügyi problémához vezet.

Hinni kell ebben, vagy nem hinni, a tények azonban igazolják a ‘cukorbajt.’

Kell tenni egy 3-4 hónapos próbát, és a test eldönti, amit a média viták, és az orvosi körök nem tudnak eldönteni.

Erre a próbára bíztatlak.

Figyelemre méltó, hogy mennyire nem vagyunk tisztában az ételek kalória tartalmával, nem vagyunk tisztában a szénhidrát tartalmával, és mennyire eltolódott az elégséges fogalma, és látványa.

Nézd meg ezt a videót. Tanulságos.

Vesszőparipám az utcakaják óriásadagja, és félelmetes az utcakaják kalória, és szénhidrát tartalma.

Nem tudom mennyi elég egy embernek naponta, de tény, hogy étel nélkül akár 30 napig is túlél az ember.

Az elmúlt 30 év alatt az ajánlott napi kalória fogyasztás mértéke 20-30%-kal nőtt, miközben a fizikai munka terhelés drasztikusan csökkent.

Csupa kérdőjel.????

Valami nem stimmel. Cukorbetegségtől szenved a világ.

cukorbetegsegtol-szenved -a-vilag

Nasi, nasi, nasi. Munka közben is.

Betegedik a nép, Európa és Amerika cukorbajtól, refluxtól, izületi fájdalmaktól, és elhízástól szenved.

A zsír nem okoz problémát.

“A zsír nem okoz problémát.” – mondja Dr. Walter Willett, a Harvard School of Public Health táplálkozástudományi tanszékének vezetője. “Ha az amerikaiak el tudnák hagyni a cukros üdítőket, a burgonyát, a fehér kenyeret, a tésztát, a rizst és a cukros rágcsálnivalókat, akkor majdnem az összes túlsúllyal, cukorbetegséggel és egyéb anyagcserezavarral kapcsolatos probléma megszűnne.”

Zavarba ejtő kijelentés?
“A zsírcsökkentés túlhangsúlyozása miatt az egekbe szökött a szénhidrát és cukorfogyasztás. Ez a változás valószínűleg Amerika legnagyobb egészségügyi problémájához vezetett.”
És Európa problémája, valamint az összes civilizált, Amerika-majmoló közösség problémája lett.

Cukorbeteg a világ. Cukorbajos a magyar. (A cukorbaj talán egy pontosabb kifejezés.)

Tudod, hogy a zsírfogyasztás drasztikus csökkentése miért vonja maga után a szénhidrátok fogyasztásának drasztikus növekedését?

Mert az Ember boldog, ha eszik. Az utolsó 50 évig az élelem beszerzése, vagy megtermelése nehéz fizikai munka volt. Meg kellett küzdeni az elejtett vadért, kicselezni a méheket a mézükért, és a sóért a bányáig utazni, vagy vándorolni.

A három fő étel, amit szeretünk, a zsíros, az édes, és a sós.

Ma ezt egyszerre kapjuk az utcakajákban, nem csoda, hogy annyira ízlik, eteti magát.

A magas glikémiás index következtében nagyon gyorsan újra éhségérzetet, és étel utáni vágyat kelt.
Ha valamelyik összetevőt lecsökkentik az ételben, kevésbé érezzük ízletesnek.

Kitalálta hát az élelmiszeripari tőke, hogy a zsírtartalmat cukorral, és sóval kipótolva, az ízlelő érzékelés becsapható.

A zsír kikerült az ételekből, egy évtized alatt mindenből lett ’light’ változat, amelyet a reklámok megtévesztő kommunikációja miatt bűntudat nélkül fogyaszt a fogyókúrázó is. Ugyanis könnyű kalóriára, és nem kevés zsírtartalomra asszociál a gyanútlan.
És persze nem érti, miért hízik tovább.

Cukorbeteggé etetik a társadalmat, és ebben nemcsak az ajánlások, de az utcai evés elterjedése is ludas.
Lépten-nyomon utca- étel árusítás folyik. Szénhidrát-dús, péksütemény folyam a városi utca.

Néhány utcafalattal bekapod a szükséges napi kalóriamennyiséget.

Nem figyelsz, és csak mellesleg eszel. Képes vagy elfeledkezni róla, és azt megfogalmazni, hogy nem is ettél.
Minden szénhidrát cukorrá alakul át és bekerül a véredbe (ebbe a kategóriába tartozik a cukor is). Minél finomítottabb ez a szénhidrát, annál gyorsabban megy végbe ez az átalakulás. Egy csokoládés fánk, vagy egy tejes burgonyapüré nagyon gyorsan cukorrá darabolódik, és megjelenik a vérben. A vércukorszint hirtelen emelkedését úgy kompenzálja a szervezet, hogy a hasnyálmirigy inzulint termel, az inzulin a sejtekhez vezeti a cukrot, ahol az üzemanyagként tárolódik.

A II-es típusű cukorbetegeknél ez a folyamat,  ez az akció-ciklus nem fejeződik be, folyamatos terhelést adva ezzel a testnek, a vérben marad a cukor.

“Ha ezeket az embereket alacsony szénhidráttartalmú diétára fogjuk, nemcsak le fognak fogyni, ami már önmagában is javít a fent említett problémán, de a laborértékeik is javulni fognak” – mondja Dr.Phinney. Egy 2008-ban publikált 12 hetes vizsgálatban, Dr. Phinney és kollégái 40 elhízott férfit és nőt, akiknek metabolikus szindrómájuk volt, 1500 kalóriás étrendre fogtak.

20-an alacsony zsír és magas szénhidráttartalmú, a másik 20-an pedig alacsony szénhidrát és magas zsírtartalmú étrendet fogyasztottak. Az első csoport 12gr telített zsírt, a második 36 gr telített zsírt, és még 64 gr telítetlen zsírt fogyasztott.
Az extra telített zsírmennyiség elfogyasztása ellenére, az alacsony szénhidráttartalmú csoportnál a 12-ik hét végére 50%-al csökkent a triglicerid szint (a szívbetegség rizikó faktora). A védő HDL koleszterin szintje pedig 15%-al nőtt.
Az alacsony zsír és magas szénhidráttartalmú csoportnál a triglicerid csupán 20%-al csökkent és a HDL ugyanaz maradt.

Ennek, és sok más ilyen tanulmánynak a tanulsága, hogy – az általános tévhittel ellentétben :

az étkezési zsírbevitel nincs közvetlen összefüggésben a vérzsírral.

Inkább az étrendben lévő szénhidrát mennyisége emeli meg a vérzsír értékeket, és a vércukor értéket is. Nahát!! Megint egy megtévesztő reklámfogás.

“A jó hír,” – teszi hozzá Willett – “hogy e tudás birtokában szinte minden ember elkerülheti a II-es típusú cukorbetegség kialakulását. A finomított szénhidrátok elkerülése a megoldás egyik legfontosabb eleme.”

Felismert cukorbetegség esetén, az alacsony szénhidráttartalmú diéta tehermentesíteni tudja a hasnyálmirigyet mielőtt az túlzottan károsodna. Ezáltal javít az anyagcsere zavarán, csökkenti vagy akár elhárítja az inzulin vagy egyéb cukorbetegségre felírt gyógyszer szükségességét.

Amikor a szervezet átvált a sejtekben raktározott cukrok felhasználásáról a zsír égetésére, ún. táplálkozási ketózis áll elő. Ha valaki naponta maximum 50 gramm szénhidrátot eszik, létrejön a ketózis. (Ez nem tévesztendő össze a ketoacidózissal, ami egy cukorbetegeknél előforduló, veszélyes állapot.)
A ketózis zsírégető tulajdonságán túl az emberek azért is fogynak az alacsony szénhidráttartalmú étrendtől, mert a zsír és a fehérje megnöveli a jóllakottság érzést és csökkenti az étvágyat.

Ugyanakkor az egyszerű szénhidrátok inzulin túltermelést okoznak, ami vércukorszint eséshez vezet, ami beadja az agynak az éhes vagyok jelzést, így újra jelentkezik az éhségérzet.

Most, hogy a fentieket tudatosítottad, tegyél ellene!

nem-minden-cukor-ordogtol-valo

Minden, ami rostos, segíti a diétádat

5 egyszerű tipp  cukorbetegség ellen.

#1. Tipp.

Ne egyél az utcán, és semmilyen fő tevékenység közben!

#2. Tipp

Készülj mentőcsomaggal, ami kis szénhidrát tartalmú.  Fehérje, zsír, és rost (zöldség)!

#3. Tipp

Fogyassz finom gyógytea koktélokat az üdítők helyett! Specifikus RefluNiX, DiabeNiX, emésztéssegítő összeállításokat találsz. Hidegen , melegen finomak. És pénztárca kímélőek.

#4. Tipp

Legyél a mérce magadnak. Az étkezések mércéje a kezed, a markod, az öklöd. Mindig kéznél van! 😉

#5.Tipp

Csillapítsd az édesség vágyadat egészséges, házi csokoládéval.

Javítsd a 2-es típusú cukorbetegséget, egy egyszerű szisztémával!
A DiabeNiX rendszerről olvass többet, és alkalmazd!

Folytatom: 🙂             Greenlife.hu Webáruház

Virág Éva
alga-, és vitaminszakértő
reflux tanácsadó

https://www.tenyek-tevhitek.hu/csaktagoknak/szenhidratok-ujraertelmezese.php

Virág Éva

Virág Éva

alapító, tulajdonos: greenlife.hu

Elkötelezett természetvédő vagyok, és bioboltosként elkötelezett a természetes anyagokkal gyógyulás mellett. 11 éve foglalkozom táplálék kiegészítőkkel. Meggyőződésem, hogy nagyon sok esetben gyógyszerek nélkül is gyógyulhat az ember.

Bővebb infó a szerzőről itt >>

A témához kapcsolódó cikkek:

Kollagénből: édesítő glicin?

Kollagénből: édesítő glicin?

Az édes ízek imádása genetikailag kódolt az emberben. ha van jó alternatíva, akkor a glicin az lehet, a mértékkel kívánt édes étel glicin használatával, már elérhető.

Édes kérdés. Milyen édesítőszer a jó neked?

Édes kérdés. Milyen édesítőszer a jó neked?

Az biztos, hogy a cukorfogyasztást csökkenteni kell. Mit tegyél, és mivel helyettesítsd? Melyik édesítőszer jó, melyik finom, melyik édesítőszer biztonságos, és melyik édesítőszer árt? Érdekel?

Mondhatnád, hogy a túlevés a gond. Mondhatnád, hogy a haspuffadás utána. Azt is, hogy semmi gond az ünnepi lakomával, attól ünnep az ünnep. Pedig bizony, a kövérség, és a diabetes alapja is lehet. 

Így volt ez évezredekig...diabetes nélkül

...  korábban- vadászó gyűjtögető korunkban- a nagy lakoma volt az ünnep, azaz amikor nagyvadat ejtett a közösség, azt megünnepelték, és elfogyasztottak mindent, amit csak bírtak, azért is, mert nem tudták tartósítani.Mi, az EMBER, degeszre ettük magunkat. 
Ahogy társadalmilag fejlődött az ember, tartalékolni tudott, az ünnep természeti jelenségekhez kötődött, azt felszabadultan, dínomdánommal tették emlékezetessé azt.

Ahogy a mai gazdagságot, és technikai fejlettséget elértük -mi az emberiség-, minden nap ünneppé vált.

Már ami a fogyasztást, a lakomát illeti. Itt tartunk. Nap, mint nap eszem-iszom van. Aztán nap, mint nap betegség: kövérség, diabetes, szív és érrendszeri problémák.... nem sorolom.

Nem élünk meg ínséget az ünnepek közötti időszakokban.

Boldogra ettük magunkat, most betegre esszük magunkat! Összekapcsolódik a jó érzéssel, boldogsághormont termel a testben a finom étel. Ez axióma. Azaz megdönthetetlen tény. Alapadat.

Vannak ételek, amelyek gyorsan kiváltják a boldogságérzést, és mások lassabban, de a boldogsághormon-löket, mindenképpen megjön.
Nos, ettől tudunk evésfüggővé válni, egyfajta drog-löket ez.

Minél gyorsabb a hatás, annál jobban érezzük magunkat, így be is zárul a kör.

Ha tehetjük, mindannyian eltoljuk az étkezéseinket a gyorsabb boldogság-hatást biztosító ételek felé.

Helyben vagyunk: édességek, csokoládé, cukrok, finomított szénhidrátok minden ételben. Szinte azonnal felszívódó étel-összetevők, amelyek boldoggá, függővé, és beteggé tesznek.

Ezért válik járvánnyá a civilizációs betegségek csoportja. (tudod: a cukorbetegség, a diabetes, a gyomorégés, a reflux, haspuffadás, az elhízás…..)

Nem Te tehetsz róla, de a boszorkánykörön belül vagy.

diabetes-nem-boszorkanysag

Az evolúciós fejlődés a boldogságérzet vágya felé kerget, a fogyasztói társadalom ennek kiszolgálásával hajszolja a profitot.

Jövök mindig az összeseküvés elmélettel, de ne úgy képzeld, hogy néhány gonosz találkozik valahol, összeül, és megbeszélik, hogyan legyen nekünk rossz.(és persze nekik jó) Nem, nem, összeülniük sem kell, a tőke természete a lefele húzó spirál, kiszolgál ja a lustaságot, az édességvágyat, a kényelmet, aztán jó kis profitért kiszolgálja , hogy mégiscsak életben akarsz maradni, és mindenek ellenére még egészségesen. Kapsz gyógyszert, vagy legalább ígéretet, hogy csináld csak , amit eddig, majd ez, vagy az megvéd, és nem lesz semmi baj. 

Pedig lesz. 

Nem, nem egy ünnepi lakomától. De évi 365 lakomától már igen. 

Nem a Te hibád! De a Te életed. A Te egészséged.

Ünnepélyes gyomorégés. Lakodalmas betegség minden nap? Na de tényleg? Éppen ünnepek alkalmával beszéljünk erről?
Az ünnep, mégiscsak ünnep! Igen.

Az ünnep attól ünnep, hogy nem mindennapos. Talán attól is, ha ünneplőbe öltözteted a szívedet. ( aztán jól megtömöd a gyomrodat 🙁 )

Azonban, ha el akarod kerülni a gyomorégést, a haspuffadást, a diabetes megriaszt, és nem akarsz cukorbeteg lenni, figyelj a mennyiségre.

Ha szokásoddá válik a falatkázás, a mértéktartás, akkor elkerülhető a meghízás, megelőzhető a diabetes, és a reflux sem fog kínozni. ( igen, tudom, ezek közhelyes mondatok, de annyira igaz, hogy mégiscsak gondold végig)

A finomított ételek csapdája oda vezet, hogy az evés öröméért eszünk, és nem azért, hogy éljünk.

Minden benne van, amiért korábban küzdeni kellett: cukor, só, zsír, ez együtt maga a kéj, és ebből kifolyólag, maga az ördög. Mert alig lehet ellenállni.

Az ördög a részletekben van. 

adag_mennyiseg

Ebből a nézőpontból ritkán nézünk rá a mai gasztronómiai kultúrára, pedig a cukor, só, zsír hármas jellemző az utcakajákra, és a rafinált kulináris költeményekre is.

Arra biztatlak, hogy egyél finomat, és egyél keveset.

Ezzel azt is mondom, hogy kerüld az utcakaját – erre nem tudok jobb szót, ami kifejezi kissé a rosszallásomat is-, mert egyre művibb, rafináltabb, és egyre nagyobb adagokat adnak, és azt is mondom, hogy kövesd a jóból keveset gyakorlatát.

Csakis tudatos elhatározással lehet ezt csinálni, a dolog természetéből következik, hogy a tudatalattid ellened dolgozik. A tudatalattidat pedig megdolgozzák a reklámok, olyan vágyakat keltenek, amikre nincs is szükséged, majd újabb vágyakat, amik magadtól eszedbe sem jutnának. 

Hogyan dolgozz a furfangos tudatalattid ellen, avagy hogyan állítsd az egészséged mellé?

Cselezd ki, elégítsd ki, hallgattasd el!

5 apró trükk: (és még egy módszer ITT

  1. Ne ülj le éhesen az asztalhoz. Igyál étkezés előtt egy forró teát. ( a víz nem jó, mert nagyon gyorsan kiürül, és aztán kifejezetten éhségérzetet kelt)
  2. Igyál egy kollagén koktélt. *A test sok funkcióját támogatja, és kissé megduzzad a gyomorban, lassan emésztődik, hosszan nem leszel éhes, tiszta fehérje, kiegyensúlyozza a vércukor-inzulin ingadozást)  
  3. Ha merítesz az ételből, a mérték legyen az öklöd. Ez általában egy merőkanálnyi. ( ITT a módszer) 
  4. Ne egyél több fogást. Csak egyet egyszerre. Majd 3 óra múlva egy következő fogást.
  5. És újabb három óra múlva a desszertet.

Így nem leszel csalódott, hogy megvonsz magadtól valamilyen finomságot, mert mindent szabad. Csak mértékkel.

A mérték a tested mércéje: az öklöd, a markod, a tenyered, a kezed.

Eleinte kevésnek fog tűnni, mert a szemed sokkal nagyobb adagokhoz szokott.

Ha mindezt megtámogatod lassan felszívódó szuperélelmiszerrel, például étkezések között rágcsált Alga Tablettával, egy egy pohár kollagénnel, biztosan kicselezheted a tudatalattid ördögét.

Tudj meg többet a szuperélelmiszerekről (bővebben ITT ) amelyek nemcsak az étel mennyiségét segítenek csökkenteni, hanem egyéb pozitív mellékhatással is szolgálják a testedet.

Megszüntetik a funkcionális éhezést, kiegyensúlyozzák a biokémiai folyamatokat, és rendbe teszik az emésztésedet.

funkcionalis-ehezes-dibetes

A funkcionális éhezés az, amikor nem a kalória kevés, hanem hiányzik 'valami'. Az EMBER tízezer évekig csak evéssel, vagy ivással tudta pótolni a szervezete számára nélkülözhetetlen tápanyagokat. Vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek, micro mennyiségű 'valamik' ,amelyek hiányában betegek lettek-volna. Úgy jelez a test, hogy éhes, éhes, éhes. 

Ma is így jelentkezik a 'valami' hiánya. Éhesség formájában. Bár ma vért vesznek, és próbálják megállapítani mi is hiányzik, olyan összetett a testünk rendszere, hogy azt vagy sikerül megtalálni, vagy nem. Legjobb nagyon összetett élelmiszert fogyasztani ( jó sok értékes szuperélelmiszer alkalmas erre ITT egy ), vagy egy nagyon jól összeállított multivitamint. (erről bővebben ITT) 

Most ezt utálni fogod: az ünnep nem a zabálásról szól. A családról, akivel olyan ritkán találkozol, a lelki emelkedettségről, a segítésről, az örömről. ( és persze azért a háziasszonyoknak a jó sok munkáról)

Találj örömteli elfoglaltságot: sétálj a parkban, hallgass zenét, figyeld a madarakat az ablakodból, a jégcsapok hízását az ereszről. Lazíts, lassíts. 

Nézd a játszótéren játszó boldog gyerekeket! És mosolyogj!

boldogsag-diabetes-nelkul

Ezzel kényelmesen elkerülheted a reflux, a haspuffadás, a diabetes, a cukorbetegség, és számos más civilizációs probléma kialakulását.

Hát ennyire egyszerű! ( persze tudom, hogy nem, de ha ma nem kezded el, holnap sem fogod!) 

Dönts magad, most már másképp nézed a tényeket!                                          Greenlife webáruház 

MI DOLGOZUNK AZ ÜNNEPEK KÖZÖTT IS! A segítség elérhető!

Folytatom: 🙂

Virág Éva

Alga és vitaminszakértő

Reflux tanácsadó

 

https://www.tenyek-tevhitek.hu/a_2-es_tipusu_diabetesz_lowcarbra_gyogyul_kezelesre_romlik.htm

*a kollagénről bővebben: 

https://tenyek-tevhitek.hu/a_kollagenek_jot_tesznek_a_bornek_az_izmoknak_es_az_emesztorendszernek.htm

 

Virág Éva

Virág Éva

alapító, tulajdonos: greenlife.hu

Elkötelezett természetvédő vagyok, és bioboltosként elkötelezett a természetes anyagokkal gyógyulás mellett. 11 éve foglalkozom táplálék kiegészítőkkel. Meggyőződésem, hogy nagyon sok esetben gyógyszerek nélkül is gyógyulhat az ember.

Bővebb infó a szerzőről itt >>

Figyelmeztetetés:
A termék hatásai egyénileg változhatnak, a gyártó nem garantálja mindenkinél az egyforma hatásmechanizmust. A leírt adatok kizárólag tájékoztató céllal, a Magyar Alkotmány 61.§-ában rögzített szabad vélemény-nyilvánítás alapján íródtak. Az itt szereplő életmódra és táplálkozásra vonatkozó adatok és ajánlások szabad véleményt tükröznek. Mindamellett, hogy a leírtak szóról szóra igazak, nem minősíthetők diagnózisnak, vagy kezelési javaslatnak. Itt azt kell javasolnom, hogy mielőtt alkalmaznád az itt megfogalmazott dolgokat, keresd föl orvosod, és kérd ki a véleményét.
Figyelem: Az étrend-kiegészítők nem gyógyszerek, eredendően nem betegségek gyógyítására hozták létre őket, hanem bizonyos hiányállapotok (vitaminok, ásványi anyagok) kiegyensúlyozására, az étrendből hiányzó anyagok pótlására, esetleg speciális étrenden lévők (fogyókúrázók) táplálkozásának kiegészítésére. A termékek alapanyagaival kapcsolatban leírt információk a hiteles tájékoztatás célját szolgálják, nem utalnak a termékkel kapcsolatos hatásokra, nem vonatkoznak bárminemű betegség kezelésére vagy gyógyítására.